crystal

Konsoleta radiowa

Kompaktowa intuicyjna konsoleta radiowa, oszczędna, elastyczna i łatwa w programowaniu. Pracuje już w ponad 1000 instalacji w miejscach małych (wozy transmisyjne) i dużych (studiach produkcyjnych)

Ma narzędzie o nazwie VisTool – program na komputer PC korzystający z ekranu dotykowego umożliwiający wizualizację pracy stołu i sterowanie. Stół po przywiezieniu z fabryki jest w pełni zdolny spełnić najczęściej spotykane ogólne wymagania, natomiast dzięki korzystaniu z presetów pozwala na przystosowanie do konkretnych wymagań. Stół może pracować osobno lub w wersji zsieciowanej, może pełnić rolę konsolety produkcyjnej lub emisyjnej.

crystal

Konsoleta ma nową i poprawioną powierzchnię roboczą i przejrzysty rozkład regulatorów w cienkiej metalowej obudowie. Ma pole spoczynkowe dla rąk, nowe presety, tłumiki o długości 10 cm dla każdego źródła, możliwość monitoringu w reżyserni i w innych pomieszczeniach. Ma zasilacz redundantny, dodatkowe sloty dla kart wejść/wyjść. Nowe zintegrowane funkcje AutoMix i AutoGain, pomagają, zwłaszcza dziennikarzom i prezenterom, samodzielną obsługą stołu.
Stół jest bardzo ergonomiczny. Ma dwa wyświetlacze OLED przypadające na kanał, przyciski wielozadaniowe (np. PFL, on/off, start/stop, mute, konferencja, zlecenie), wielokolorowe LED wskazujące konkretne grupy. Zestaw 4 przycisków użytkownika na każdym pasku kanałowym pozwala na przyporządkowanie im regulacji dynamiki pokazywanej na wyświetlaczu OLED.

Zintegrowana matryca może mieć do 288 wejść/wyjść obsługiwanych poprzez różne moduły: RAVENNA Audio-over-IP, MADI, AES, mic/line. Wszystkie przyciski stołu są podświetlone diodami LED ułatwiającymi pracę dzięki realizacji schematów kolorów – każdy typ obróbki sygnału ma swój własny kolor (np. niebieski dla korekcji, czerwony dla dynamiki itp.).

Konsoleta może tworzyć część małego zestawu N-1 jak również dużą matrycę konferencyjną, może zasilać monitor audio w jednej reżyserni lub obsługiwać kilka takich monitorów.

Narzędzie wirtualnej konsolety (VisTool) to nie tylko obszerna wizualizacja i sterowanie. Sterowanie z poziomu ekranu dotykowego odbywa się bez fizycznych pokręteł, przycisków czy tłumików. Na ekranie są widoczne tylko potrzebne regulatory, reszta jest chwilowo ukrywana.

Funkcja AutoMix sprawdza się idealnie gdy zaproszony gość coś opowiada a poziom sygnału z jego mikrofonu jest regulowany automatycznie, jednocześnie sygnały z otwartych mikrofonów są wyciszane redukując szumy i zakłócenia otoczenia, inaczej mówiąc jest to idealna bramka dla komentarzy na żywo.

Funkcja AutoGain automatycznie ustawia wzmocnienie toru mikrofonu, a gość czy dziennikarz nie musi nawet o tym wiedzieć.

W sytuacji konieczności większej kontroli (innych urządzeń) przydaje się port ogólnego zastosowania GPIO. Dostępny jest zewnętrzny (19”, 1RU) panel z klawiszami LCD lub podświetlanymi przyciskami.

Stół ma automatycznie regulowaną jasność jego świecących elementów (dzięki czujnikowi światła otaczającego), miernik PPM plus miernik korelacji. Może pracować w konfiguracji mono/stereo/5.1, 4 do 16 tłumików można przypisać do maksymalnie 100 źródeł, z 288 wejść i 32 sum.

Cyfrowy port RAVENNA – bezbłędnie integruje stół z serwerami playout, możliwe jest także dołączanie do sieci TCP/IP oraz integracja ze środowiskiem wideo (MADI, SDI).

Korektory w konsolecie: 3 w pełni parametryczne i 2 filtry (mono lub stereo). Stół ma również 16 modułów dynamiki: bramka, ekspander, kompresor (mono/stereo), 16 limiterów (mono/stereo) 16 de-esserów, 16 opóźnień do 320 ms (mono), 32 szyny sum (mono, w tym PFL), 32 minimiksery (miksery 2 x 2 dla odsłuchu, stereo-do-mono, etc.) oraz wewnętrzny generator.

  •