Innovason Eclipse

Konsoleta bez ograniczeń

Eclipse GT to pierwsza na świecie cyfrowa konsoleta oferująca w pełni zintegrowany zapis wielośladowy dzięki unikalnemu systemowi M.A.R.S. – Multitrack Audio Recording System (system wielośladowych nagrań dźwiękowych). System jest niesamowite wydajny – możliwy jest jednoczesny miks maksymalnie 104 wejść na 48 szyny sumujące. Przy korzystaniu z oddzielnych stojaków audio (maksymalnie pięciu) pojawia się możliwość obsługi do 320 wejść.

Powierzchnia robocza ma 48 tłumików i 48 w pełni konfigurowalne pokrętła (rozłożone na czterech warstwach). Taka koncepcja, o nazwie SmartPanel zapewnia w rezultacie 96 ‚tłumików’, jest to kolejna usprawniona wersja początkowego rozwiązania o nazwie SmartFAD. Eclipse GT to naprawdę wielozadaniowa konsoleta, używana jako stół studyjny lub FOH (Front Of House, na widowni) czy też konsoleta odsłuchowa lub zainstalowana w wozie transmisyjnym. Żadna inna konsoleta nie oferuje takiej elastyczności podczas konfigurowania i personalizacji.

innovason-eclipse

Stół zapewnia pełną współpracę z tzw. cyfrowymi mikrofonami – jest to pierwsza na świecie konsoleta z możliwością zmieniania i zapamiętywania wszystkich parametrów mikrofonów cyfrowych nowej generacji. Dzięki temu rzeczywistością stał się tor audio bez strat oraz zakłóceń. We współpracy z firmami Neumann i Sennheiser firma Lawo opracowała protokół umożliwiający komunikację z takimi mikrofonami, sterowanie ich parametrami oraz ich zapis, eksport, backup, tak samo jak innych parametrów konsolety.

Konsoleta jest w pełni przystosowana do pracy w sieci. Natywna sieć z protokołem Ethersound może połączy ten stół z 4 stageboxami, urządzeniami firmy Lawo (na przykład kolejny stół Eclipse) lub urządzeniami innych producentów lub być wykorzystywana w dowolnym spośród 4000 zastosowań i funkcji korzystających z tego protokołu. Funkcja o nazwie PANDORA tworzy cyfrowo optymalizowane panoramy kształtujące efekt rzeczywistej akustyki. Rozwiązuje problemy panoramowania wystąpujące w koncertach na żywo przy dużej widowni, kiedy to słuchacze siedzący poza środkiem strefy nagłośnienia nie słyszą istotnych szczegółów przestrzennych w taki sposób ja słuchacze siedzący pośrodku widowni. Funkcja PANDORA, teraz całkowicie zintegrowana z programem Nova 2.4.0, umożliwia panoramowanie bez strat informacji przestrzennej dla całej widowni.

Uruchamiane jednym przyciskiem wirtualne sprawdzanie dźwięku, działa w ten sposób że odłączane są wszystkie ‚żywe’ sygnały ze sceny a odczyt śladów jest doprowadzany do kanałów wejściowych stołu. Dzięki temu te sygnały są dostępne nie tylko w konsolecie FOH, ale również we wszystkich urządzeniach dołączonych do sieci (np. monitory audio). Eclipse tworzy w ten sposób dokładnie te same warunki dźwiękowe jak podczas koncertu, co jest idealne dla dokładnego zestrojenia miksu.

Zapis wielośladowy realizowany onboard (na stole) jest możliwy dzięki opcji M.A.R.S. – stół ma wbudowany 64-śladowy rekorder zapisujący bezpośrednio na dysku twardym dołączonym do panelu tylnego stołu. Na powierzchni roboczej jest wyświetlany pasek nawigacji i moduł kodu czasowego, umożliwiające szybki dostęp do funkcji odczytu i zapisu.

Standardowo Eclipse GT ma redundantny zasilacz, z tyłu stoją znajdują się 64 wejścia i wyjścia, sześć slotów dla modułów INNOWASON i modułów efektowych oraz kolejne 16 symetrycznych wejść/wyjść liniowych na 4 złączach szufladkowych SubD.

Standardowo wejścia XLR w pełni obrabiane i konfigurowane. Do stołu można doprowadzać sygnały analogowe, cyfrowe (24-bity, sampling 48 kHz) AES lub ADAT poprzez światłowód. Sygnały te można obrabiać – zmieniać dynamikę (bramka i kompresor), zmieniać widmo 4-pasmowym parametrycznym korektorem lub 31-pasmowym korektorem graficznym.

Wysokiej jakości efekty wewnętrzne (lista pluginów) pochodzące z modułu VB Audio można wtrącać w tor poprzez wysłania AUX lub jako inserty na szynach sumujących konsoli.
Do stołu można też dołączyć do pięciu stojaków audio poprzez skrętkę CAT5, kabel współosiowy lub światłowód.

  •